Among Us | oyunun gerçek hikayesi!

 Among Us oyun dünyasını kasıp kavuran bir cinayet gizemi-bilimkurgu oyunudur. Peki ya tüm bu çılgınlığın ardındaki hikaye nedir?

Among Us | oyunun gerçek hikayesi!


Adil olmak gerekirse Among Us oyun dünyası  için yeni bir kavram değil. Eğer biri "Kurtadam" olarak da bilinen kamp oyunu "Mafya" oynamışsanız o zaman bunun Masumların Sahtekarlar'a karşı bir oyun olduğunu biliyor olabilirsiniz. 

Oyun basit, grup içinde masum oyuncuları sabote etmeye ve hatta öldürmeye çalışan bir Sahtekar (Ve ya Sahtekarlar) varken bir grup insan belirli görevleri yerine getirmeye çalışıyor. 

Tartışmalar sırasında, bir kişi oy çokluğu ile gruptan çıkarılmak üzere seçilir. Sahtekar olup olmadıkları, oyunun ne kadar süreceğini belirler. 

Ama ilginç olan kısım da bu, şahsen oynandığında, oyuncuların vücut dilini, güdüsünü veya niyetini ortaya çıkaran ayrıntılar üzerinde kafa yorarken oyunlar saatlerce oynana biliyor. Artık oyun mobil cihazlara ve PC'ye taşındığına göre, oyuncuların daha hızlı kararlar alması için her turda başarmak için bir zaman sınırı ve belirli bir görev miktarı var. Canlı aksiyon oyunu çok daha uzun sürdü çünkü tartışmalar inanılmaz derecede kızıştı. Oyun içi tartışma, birisinin şüpheli olduğunu söylemek yerine artık "sus" gibi kelimelere kısaltıldı ve eylemleri tam olarak tanımlayan şey "açığa çıkma" suçlamasına indirgenebilir.

    Karar verme birkaç kalitesiz ayrıntıya indirgenmiştir ve söylenenlerin doğru olup olmadığını düşünmek için zar zor yeterli zaman. Bu, oyun oynarken daha fazla tekrarlanabilirlik sağlar, ancak suçlamanın karar verme sürecimizi nasıl etkilediğine ilginç bir ışık tutar.

Yakın zamanda yapılan bir ankette "Gemiden haksız yere çıkarılmanızın en aptalca nedeni neydi?" soruldu ve  oyuncuların basitten düpedüz saçmalığa kadar bir dizi nedeni vardı. Mazeretler, "Nereye gittiğimi bilmiyordum ve çok şüpheli görünüyordum" dan, " onun rengini sevmedim" e kadar değişiyordu. Sebepler gülünç ve çoğu zaman bir oyuncunun lobide nasıl şapka takacağını bilmemesi gibi, oyun başlar başlamaz acil durum toplantısı çağrıldı ve hemen oyundan çıkarıldı. Ancak insanların fikirlerini etkileyen genellikle en gürültülü en basit bahanelerdir.


Mafya zihniyetli Among Us önemli bir faktördür. Çoğu zaman bir oyuncu bir Sahtekarın birini öldürdüğüne şahit bile edemez ve tanık suçlanacak ve çoğu zaman dışarı atılacaktır. Aciliyet aynı zamanda insanların karar vermelerinde önemli bir faktör oynar, ancak zaman aşımına uğrasa bile gerçekten oyuncular “Sarı, oy ver! Haydi!" bir oyuncunun oyunu değiştirir. Yeterince hızlı tepki vermemenin sonuçları genellikle oyuncuların gemiden atılması veya hatta oyundan atılmasıyla ödüllendirilir. Bu, kimse zamanlayıcıya bakmasa bile algılanan bir aciliyet hissine neden olur.

"Çerçeve", oyuncuların oy verme şeklini etkilemenin en yaygın yoludur ve birinin algıladıklarını nasıl gösterdiğini ifade eder. Green, Reaktöre gidiyorsa ve Pink'in Üst Motordan Alt Motora doğru ilerlemesi gerekiyorsa, Green bunu Pembe'nin onları takip ettiği gibi çerçeveleyebilir. Oyuncular genellikle şahit oldukları birkaç anlamsız ayrıntıdan ve bu bilginin alakalı olup olmadığına bakılmaksızın zararın çoktan yapıldığından bahsedeceklerdir. Green, Pink'i onları takip etmekle suçladığında, Pink artık ne yaparsa yapsın aşırı inceleme altındadır. Pink bu turu atmazsa, oyuncular bir sonraki tartışmaya kadar birbirleriyle iletişim kurma yeteneği olmadan kendi görevlerinin izolasyonuna geri gönderilecek. Ve o zaman hayal güçleri çılgına dönecek ve neredeyse her zaman Pink önümüzdeki birkaç turda fırlatılacak.


Ama bu, büyük plan içinde hiçbir şey ifade etmiyor, değil mi? Bu, insanların uzun süre tecrit sürerken saçma nedenlerle birbirlerini suçladıkları aptalca bir oyundur. Bu… kulağa… tanıdık gelmiyor…    

Açık gerçek şu ki, bu yıl uzun zamandır birçokları için en zor yıllardan biri oldu. Hepimiz ezici düşüncelerin ve zorlu kararların kurbanı olduk. Haber veya güncelleme olduğunu iddia eden bir hafta daha içeriğe göz atarken, suçlama oyununun ne kadar kolay oynanabileceğini hatırlamak zor.


Meme zihniyeti, çoğu zaman insanların basit bir cümle veya fotoğrafa dönüştürülebilen rakip ideolojilerini tanıtmanın bir yolu olmuştur. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde bir konuşma eksikliği var ve insanlar şimdi tuhaf sloganlar ve ateşli memler tarafından sarsılıyor.


Hiçbir şey değilse, Among Us bize en az miktarda bilgi ile ne kadar kolay sallanabileceğimizi öğretir. Oyunun nasıl oynanacağına dair birkaç strateji var, ancak geçerli gibi görünen stratejiler, gerçeklere olduğu gibi daha yakından bakanlar ve gerçeklerden uzak öfkeye yatırım yapmayanlar. Matthew Patrick olarak da bilinen Oyun Teorisyeni, oyunların ne kadar kolay suçlama oyununa dönüşebileceğini ve Sahtekar'ı ortadan kaldırmak yerine masum oyuncuları suçlayarak değerli zaman harcayabileceğini anlatıyor. Bunun yerine, masum oyuncuların muhakemelerini dinleyerek kim olduklarını belirlemeyi öneriyor. Bu, şüpheli oyuncuları ortadan kaldırmanın ve kanala çelişkili bilgilerle spam gönderen avatarın muhtemelen Sahtekar olduğunu görmenin en etkili yoludur.


Esasen, araştırma yapmak için zaman ayırın. İnsanları dinleyin ve ayrıntılara dikkat edin. Birisi sohbete spam gönderiyorsa, muhtemelen kendi yalanlarına ayak uydurmaya çalışıyor demektir. Sağduyu bu oyunda ve gerçekte uzun bir yol kat edebilir, ancak küçük bilgi parçaları üzerinde hızlı sonuçlar çıkarmak muhtemelen bizim çöküşümüz olacaktır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar