Eleştiri Nasıl Yapılır ?

Eleştiri Nasıl Yapılır ?

Doğrusu eleştiri nasıl yapılır değil de " eleştirmen nasıl olunmaz? " sorusuna cevap bula bileceksiniz bu yazıda.

Aslında hepimiz birer eleştirmenizdir. Evet, hepimiz, tüm insanlar! Kimin iyi kimin kötü bir eleştirmen olduğu bilinmezdir. Herkes kendi fikirlerini söyler, bazıları katılır, bazıları redd eder, bazıları güler, hakaret eder falan filan. 

Fazla uzatmayayım hadi bakalım o zaman nasıl eleştirmen olunacağına :D

 

Herşeyi Kötülemek

  Çoğu eleştirmen gerçekten de böyledir değil mi? Özellikle çoğu insanın beğendiği bir şeyi kötü eleştirir dururlar. Burada olay bu şahsın gerçekten beğenip beğenmediği değil tabi ki. Olay havalı görünmektir

" Yok ya kanka ben geçen izledim o filmi varyaa çöp oluum nası herkes seve bilir onu ??!? o imdb puanını kim vermiş abii çöp çöp"

Ama unutmayın ki, hepsi de böyle tiplemeler değildir. Örneğin bir filmi izleyip travmatik ölçüde beğenen birisi bir daha hiçbir filmi sevmeye bilir. ,(Öznel eleştiri)

Burda çoğunlukla film kelimesini belirttim fakat eleştiri her içerik üzerine elbette ola bilir


smiles


"Bu benim şahsi fikrim"

Birçok eleştirmen incelemeleri zamanı sıklıkla bu cümleyi söylediğini bilirsiniz

"Bu arada bu benim şahsi fikrim,kendi görüşlerim, ben böyle düşünüyorum"

Aslında herkesin bunu sık-sık kullanmasında sebep linç yememektir. Korkutucu birşeydir linç: insanlar çoğu zaman kendilerinin beğendiği bir şeyi beğenmediğinizi söylediğinizde deliye dönerler. Yukarıda belirttiğim hiçbir şeyi beğenmeyen adam kategorisine sokarlar sizi. Hater'larınız çoğalır , takipçiniz düşer falan filan. Fakat böyle insanlar benim fikrim olayını anlamaz, anlayan adama benim fikrim demeye zaten gerek yoktur. Yine de siz siz olun bu mağara adamlarından korkmayın. Linçlemek isteyen zaten bir yolunu bulur :)



 Çok fazla terim kullanmak

ÇOK FAZLA`ya dikkat edin. Terimler genel konuşma dilinden uzakta kalır ve uzmanlık talep eder. Elbette de çoğu insan da eleştirisine uzman havası katmak için terimlere sık sık başvurur. Ara sıra kullanmak iyidir fakat tüm eleştirmeni terimler üzerinden yapmak herkesi yorar. Günlük konuşmadan kullanılan, terimlerle aynı anlamı taşıya bilecek sözler kullanmak daha iyidir.




Benim belirtmek istediğim bunlardı. Kendim adına konuşursak iyi bir eleştirmen olduğumu sanmıyorum. En azından düşünceleri yazıya dökmek gerçekten fazlasıyla zor bir iş benim için. Çoğu zaman düşüncelerimi  başkaları ile paylaşan biri olmadığım için bunları yazmak çok daha zor :) 

 Eleştiricilik zor bir iştir. Emek, çaba ihtiyaçı duyar. O yüzden çoğu insan eleştirmek yerine övmeyi seçer. Fakat özellikle sosyal medyanın gizlilik avantajını kullanarak insanlar birşeylerin egoist eleştirmeni olmayı başardı. Bazıları bilerek, hit kazanmak için gereksizce herşeyi kötüledi.



görüşmek üzere


Yorumlar

Popüler Yayınlar